За втори път успяхме да направим един страхотен хакатон 🙂

В неделния ден, към 01:00 през нощта станаха ясни и победителите от второто издание на HackFMI. И тъй като това е нещото, което интересува всички, караме по същество:

Победители от темата Hack for FMI

Първо място – The Coding Monkeys

Иво и Оги успяха да спечелят първото място, след като решиха да вдъхнат живот на тяхната система за “чекиране” във ФМИ, използвайки Raspberry Pi и RFID карти.
Идеята е, че в зала 100, вече няма да има списък с присъстващите, а просто всеки ще има карта, с която ще се чекира за присъствие.
Същото нещо се прилага и за всяка книга от библиотеката и зала 100 – в нея има карта, уникална за самата книга и взимането на книга, става с просто едно чекиране върху кутията.

Кодът на техния проект може да намерите в следното repository.

Второ място – Оркестър без Име

Оркестър без Име разработи система за управление на библиотеката, наречена Liberta.
Това е система със социални аспекти – освен стандартните списъци от книги, търсене по автори, издателства, тагове и т.н., всеки студент може да вижда колко копия/свободни копия има от дадена книга, кои други студенти са я чели, кои са я препоръчали и как са я оценили.
Също така всеки има собствен профил, което му дава право да добавя книги в “желани” и да получава известия относно книгите – например когато дадено копие се освободи и може да бъде взето; или когато срокът за връщане на дадена книга е просрочен.
Има статистики за най-харесваните книги в последния месец и за всички времена.
Администраторите могат лесно и бързо да заемат книги на студенти, да ги отбелязват като върнати и най-важното – да следят в кой студент е всяко копие на книга, кога трябва да бъде върнато и дали е просрочено.


Системата е написана на Ruby, Sinatra, Sequel и Bootstrap, и за момента ползва SQLite. Кодът може да се намери тук!

Евентуална интеграция на системата с тази на The Coding Monkeys би се получило много добре!

Трето място – F.R.I.E.N.D.S

Приятелите разработиха система, наречена Occupie, която има за цел да скъси разстоянието между студентите от ФМИ и работодателите.
Системата взима информация за студента от СУСИ (Използвайки агент, който се логва автоматично), като не се ограничава само с това – всеки потребител (студент или работодател) може да попълни свой подробен профил.
Има и модул за обяви, които могат да бъдат филтрирани по определени критерии.

Системата е разположена и достъпна на AppHarbor, а кодът за нея може да се намери тук.

Победители от темата Hack for Education

Първо място – No exit

Отборът на No Exit създадоха адекватна система за провеждане на онлайн състезания по програмиране.
Системата може да поддържа целия асортимент от състезания – маратони по 1 месец, ACM, ACM-style, ученически, къси и т.н, като системата адресира голяма част от проблемите, които други подобни системи имат.

  • Директно ограничаваме ресурсите на решенията от С(time, memory, file descriptors, subprocesses)
  • Runner-ите са отделени от интерфейса и могат да се настроят да слушат на порт на отделни машини
  • Това + load balancer означава, че може да потдържаме много натоварени състезания със стотици отбори, без да се срива системата в последните минути (когато всички submit-ват).

Освен това, системата на No Exit е лесна и удобно за тренировки – освен поддържане на класически архив, може да се правят и виртуални състезания.
И като за край – системата може да бъде използвана и настроена за провеждане на интервюта по програмиране!

В момента judge-a се намира на следния адрес.

Второ място – The Jack

Отборът, който спечели първото HackFMI, този път взе второто място в темата Hack for Education.
The Jack разработиха мобилно приложение (Едновременно за Anroid и Windows Mobile), което позволява на децата да учат английски език по лесен начин.
Приложенията са вързани със сървър, който в реално време им пуска думи, които се произнасят от устройството (text to speach), а играчът трябва да напише правилно думата.

Освен мобилното приложение, The Jack разработиха и уеб приложение, което може да ти диктува цели параграфи, а ти да ги пишеш и след това да получиш в хубав diff формат, нещата, които си объркал.

Трето място – Отбор Rage Quit

Тяхната разработка се нарича Magic School (временното/ текущото име на платформата)
Това представлява инструмент, който да помага на учителите в мотивирането на учениците от всички възрасти. Идеята е проста – игровизиране на учебния процес.
Приложението предлага на учениците да си изберат тип виртуален герой, който да развиват по време на занятията в училище. С развиването на героя могат да използват все повече от специалните умения на героя си. А това се постига чрез участието на учениците активно в учебния процес.

Награди от спонсорите

Награда на Musala Soft

Наградата на Мусала – Тест драйв със спортна кола – бе връчена на отбор “Коала”, които се заеха да довършат вече започната FMI Feedback система.
Крайният резултат може да видите тук, а кодът се намира тук (Код за API сървъра, Код за клиента)

Може да разчитате, че отново екип на HackFMI ще бъде на място, за да заснеме test drive-a 🙂

Награда на Proxiad България

С два Ардуино комплекта за победителите от двете категории, едногодишен абонамент за Scribd на отбора RQ и по едно дръвче, за всеки един от 6те спечелили отбора, което ще бъде засадено в двора на ФМИ , Proxiad се отчетоха с голям брой награди!

Може да разчитате на екипа на HackFMI, че ще бъде на място в деня на засаждането на дръвчетата и ще отрази всичко!

Награда на Немечек България

Наградата на Немечек България спечели отбот RQ (Rage Quit), които също така взеха и третото място на Hack for Education!

Награда от Komfo

Komfo връчиха две награди – ваучера за амазон Kindle на стойност 200$ отиде при отбор EduReal, който създадоха система за взаимна помощ между студентите. Идеята им е да се изместят различните Facebook групи, които се създават и всичко да мине в едно структурирано и централизирано място.

Освен EduReal, Komfo връчиха и награда на най-младия отбор на HackFMI 2.0, учениците от ТУЕС с име Grayhat 🙂

Награда от Obecto

Раниците на Obecto бяха спечелени от отборите The Jack и The Coding Monkeys!

Раница от Обекто
Раница от Обекто

Награда от Astea Solutions

Калин Георгиев връчи наградата на най-младия отбор на хакатона – Grayhat!

Награда от Microsoft България

Наградата от Microsoft България бе спечелена от отбор F.R.I.E.N.D.S, който също така взеха и 3то място в темата Hack for FMI 🙂

  • Валентин Йонев

    Ама защо Astea Solutions ги няма

    • Radoslav Georgiev

      Уместен въпрос – добавяме ги и тях, грешката е в нас 😀

    • Radoslav Georgiev

      Добавени са, благодаря, че обърна внимание ^_^